مقالات

شیر صافی تیپ Y چدنی

شیر صافی تیپ Y چدنی وگ امید گلستان

شیر های صافی تیپ Y شرکت امید گلستان از جمله شیر هایی هستند که کاربرد و نقش پررنگی در بسیاری از رشته ها و صنعت ها دارند.این نوع شیر ها بر اساس کاربردی که در صنعت خود دارند نام گذاری میشوند ، شیر های صافی توسط توری که درجهت ممانعت از ورود ذرات درشت و مضر تعبیه شده استفاده میگردنند علاوه بر این قابلیت تعویض نیز دارند .توری این نوع شیر ها از جنس فولاد ضد زنگ و ضد اسید هستند.

این نوع شیرآلات معمولا در شبکه های آتشنشانی ، کشاورزی ، انتقال آب و… مورد استفاده قرار میگیرند و تا ۷۰ درجه ساتی گراد حرارت را تحمل میکنند .

شیر صافی به منظور جلوگیری از ورود اشیاء خارجی به جریان سیال استفاده می شود و کار جداسازی اشیاء را انجام میدهد. در ساخت شیر صافی از توری صافی استفاده می شود که باید به صورت دوره ای بازبینی و سرویس شود. جنس و اندازه سوراخ توری و نحوه ی مش بندی آن بسته به کاربرد متفاوت است.در صنایع مختلف از شکل های مختلف شیر صافی استفاده می شود که نوع متداول آن معمولا به صورت y شکل می باشد و می تواند به صورت افقی یا عمودی نصب شود.از شیر صافی میتوان قبل از پمپ استفاده و از ورود ذرات بزرگ به پمپ جلوگیری کرد. تفاوت فیلتر و صافی در سایز ذراتی است که جدا می کنند، معمولا شیر صافی ذراتی را که با چشم قابل مشاهده است را جدا می کند و فیلتر برای جداسازی ذرات کوچکتر استفاده می شود.

 شیر صافی y شکل:

صافی فلنچدار با بدنه چدنی با پوشش رنگ و توری ضد زنگ گالوانیزه یا استیل برای جلوگیری از حرکت آشغال ها و قطعات شناور در سیال در مسیر حرکت سیال در لوله ها است.

شیرآلات صافی انواع مختلفی دارند:

  • شیر صافی فولادی تی شکل (سبدی یا نیم سبدی) – سایزهای بالا
  • شیر صافی برنجی رزوه ای با توری استیل – سایزهای کمتر از دو اینچ

در مورد خطوط مختلف با سایزهای متفاوت می توان صافی های مختلفی استفاده کرد. برای خطوطی با سایز کمتر از ۲ اینچ به طور معمول از صافی رزوه ای با بدنه آلیاژی همچون برنج استفاده می‌شود. صافی ها در سایزهای بالاتر از ۲ اینچ از صافی های چدنی فلنجدار وگ امید گلستان استفاده می گردد. صافی های چدنی فلنج دار خصوصیت های خاص و متفاوتی باید داشته باشند تا مناسب برای استفاده گردند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *