مقالات

شیر کشویی چدنی

شیر فلکه کشویی | شیرآلات وگ امید گلستان

شیر فلکه کشویی (Gate Valve) اساساً به منظور قطع و وصل جریان به کار می‌رود و در خطوط سرویس یا به صورت کاملاً باز و یا کاملاً بسته می باشد. دیسک این شیر در حالت کاملاً باز از مسیر جریان خارج شده و شیر تبدیل به لوله‌ای هم‌اندازه با لوله متصل به آن تبدیل می‌شود. همچنین این شیر در حالت بسته می‌تواند آب‌بندی خوبی برای انواع سیالات ایجاد کند. شیر فلکه کشویی از سه قسمت اصلی بدنه، سرپوش فلزی و محور یا شفت تشکیل می شود.

انواع مکانیزم عملکرد شیر فلکه کشویی

از لحاظ مکانیزم عملکرد این شیر به دو دستۀ زیر تقسیم می‌شود: محور متحرک و محور ثابت تقسیم می‌شود:

  1. محور متحرک: در نوع محور متحرک با چرخاندن فلکۀ شیر، محور شیر به همراه دیسک شیر بالا و پایین شده و با مشاهدۀ موقعیت محور می‌توان به باز یا بسته بودن شیر پی برد، اما در نوع محور ثابت با چرخاندن فلکه و جابجایی دیسک، موقعیت محور تغییر نخواهد کرد.
  2. محور ثابت: در نوع محور ثابت شیر فلکه به این دلیل که محور فلکه خارج از بدنه نیست آسیب کمتری می‌بیند، اما به دلیل تماس با جریان آب در معرض خوردگی قرار دارد. این شیر از لحاظ آب‌بندی به انواع زبانه لاستیکی و زبانه فلزی تقسیم می‌شود؛ بدنۀ شیر فلکه چدنی فلنج‌دار از طریق پیچ و مهره به سایر تجهیزات و لوله‌ها متصل می‌شود.

مزایا

  •  قطع و وصل مناسب جریان
  • نصب شیر به جهت جریان سیال بستگی ندارد و می‌تواند در هر دو جهت نصب شود.
  •  افت فشار ناشی از شیر کشویی در حالت کاملاً باز، ناچیز است.

معایب

  •  شیر کشویی نمی‌تواند به سرعت باز یا بسته شود.
  •  شیر کشویی در حالت نیمه باز با ارتعاش و لرزش همراه است.
  •  برای تنظیم جریان مناسب نیست.

تولید کننده شیر فلکه کشویی

شرکت وگ امید گلستان از بهترین تولید کنندگان انواع شیر فلکه کشویی می باشد. برای تماس با کارشناسان نمایندگی فروش می‌توانید به فروشگاه اتصال فیت مراجعه و یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۵۳۷۵۵۴ و ۰۲۱۸۸۵۴۱۴۶۸ تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *