مقالات

موتورخانه استخر خانگی

موتورخانه استخر خانگی و هر آنچه باید بدانید

همانطور که میدانید امروزه ساخت استخر خانگی یکی از راه هایی است که توسط آن شما میتوانید لذت یک آبتنی خوب را در منزل خود تجربه کنید. شاید تصور کنید که ساخت استخر خانگی و به ویژه راه اندازی موتورخانه استخر خانگی امری غیرممکن است و هزینه های بسیار زیادی را نیز به همراه دارد اما اینطور نیست و شما میتوانید با هزینه ای متعادل، استخری را در خانه خود بسازید.

موتورخانه استخر خانگی چیست؟

به طور کل میتوان گفت که مهمترین و اصلی ترین بخش در ساخت یک استخر خانگی،موتورخانه استخر خانگی است. همچنین در زمینه های تاسیساتی هم میتوان با طراحی و اجرای کامل تاسیسات اقدام به ساخت مجموعه های تفریحی و یا ورزشی در منزل کرد. زمانی که صحبت از استخرهای تفریحی به میان می آید صحبت از استخر کودکان؛ جکوزی و یا سونای خشک و بخار است. همچنین شما میتوانید سالن های بدنسازی را نیز در کنار استخرها ساخت. نکته ی مهمی که باید در ساخت استخر خانگی به آن دقت داشته باشیدموتورخانه استخر خانگی است چرا که وظیفه اصلی گرمایش برعهده موتورخانه استخر خانگی است. بعضا در این نوع استخر های نیاز به تصفیه و فیلتراسیون هم دیده می شود که به صورت متداول میتوان گفت که تجهیزات استخری دارای پیچیدگی های خاصی هستند تا بتوان آن ها را به بهره برداری رساند.

 

 

اجزای موتورخانه استخر خانگی 

معمولاموتورخانه استخر خانگی دارای اجزای مختلفی است که میتوان آن را به دو بخش جداگانه تقسیم بندی کرد.

بخش اول شامل تجهیزات مربوط به موارد تصفیه و ضدعفونی است که برای جکوزی هم اعمال می شود. همچنین وظبفه جبرات تبخیر و هدررفت آب نیز از ناحیه استخر و جکوزی نیز در این بخش برآورد خواهد شد.

بخش دوم اما بخشی است که مربوط به تجهیزات گرمایشی است. این بخش که شامل بخش اصلیموتورخانه استخر خانگی می شود شامل موارد زیر است:

  1. گرم کردن آب استخر تا ۲۸ درجه سانتی گراد و همچنین توانایی نگه داشتن این عدد
  2. گرم کردن آب مربوط به بخش جکوزی تا مقدار ۴۲ درجه سانتی گراد و نگه داشتن این مقدار دما
  3. بخش گرمایش مربوط به سالن های استخر و همچنین رختکن حوله خشک کن
  4. تامین آب گرم های مصرفی برای دوش های استحمام و همچنین سرویس های بهداشتی

یکی دیگر از نکاتی که در خریدموتورخانه استخر خانگی به میان می آید ظرفیت و همچنین مدل مربوط به تجهیزات گرمایشی است که در استخرها، جکوزی و همچنین با توجه به تعداد دوش ها و سرویس های بهداشتی تنظیم خواهد شد. نکته ی دیگر در خرید و نصب این نوع موتورخانه ها، اندازه سالن محوطه استخر و همچنین میزان تعویض و تهویه هواست. مدت زمانی که توسط کارفرما برای راه اندازی استخر هم تعیین می شود در این امر تاثیر بسزایی دارد.

پکیج گرمایشی استخر

یکی از موارد مورد نیاز در خریدموتورخانه استخر خانگی ، پکیج گرمایشی استخر است که که با هدفی کامل در جهت تامین نیازهای گرمایشی برای استخرهای کوچک، متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان گفت که بهره برداری های متنوعی هم در این زمینه وجود دارد که باعث می شود پکیج هایموتورخانه استخر خانگی به صورت طراحی های منحصر به فرد و تخصصی ایجاد شوند و همچنین کیفیت نیز در آن ها در بالاترین سطح موجود باشد.

معمولا در پکیج هایی که برایموتورخانه استخر خانگی ارائه می شود مواردی باید به صورت کاملا دقیق محاسبه شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گرمایش آب استخر تا دمای تایید شده و همچنین قابل تنظیم باید توسط مبدل های حرارتی و با لوله استخر مخصوص و همچنین متریال های مورد نظر ایجاد شود و مقاومت در برابر موارد مختلف مانند خوردگی، کلر و همچنین اوزون نیز مدنظر است.
  2. گرمایش آب جکوزی باعث می شود تا دمای مناسب برای تبادل حرارتی مورد نظر باشد و همچنین لوله های مخصوص جکوزی نیز باید در برابر عوامل خورنده مقاوم باشند.
  3. در انتخاب موتورخانه استخر خانگی، باید میزان توان لازم برای تامین آب گرم در رادیاتورها مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین حوله خشک کن ها و فن کوئل ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرند و سایر تجهیزات گرمایشی نیز باید امتحان شوند. دقت داشته باشید که دمای بسیار بالا برای محوطه های سالن مانند استخرهای سرپوشیده، سونا و یا جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. آبگرم های بهداشتی در واقع در واحد های دوش حمام و سایر مکان های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

موتورخانه استخر خانگی در سایزهای مختلف

در واقع حین خریدموتورخانه استخر خانگی باید به نیازهای گرمایشی دقت کافی شود. شاید تصور کنید که این نیازمندی ها در واقع با توجه به بودجه شما تعیین می شود اما اینطور نیست و این حجم استخر است که شما میتوانید توسط آن انتخاب خود را تغییر دهید و آنچه که مورد نیاز است را خریداری کنید. شما به طور حتم برای استخری که سایزی متفاوت دارد باید موتورخانه متفاوتی تهیه کنید. به ویژه اگر میخواهید استخری بسازید که برای استفاده عموم باشد باید نکاتی بسیاری را در خریدموتورخانه استخر خانگی رعایت کنید.

قیمت موتورخانه استخر خانگی

قیمتی که شما برایموتورخانه استخر خانگی می پردازید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی توان گفت که هزینه ثابتی در این زمینه وجود دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد مارک لوازم موتورخانه استخر خانگی است که با توجه به میزان تصفیه استخر، نوع گرمایشموتورخانه استخر خانگی و همچنین عدم استفاده از سایر وسایل گرمایشی در موتورخانه استخر خانگی است.

همچنین دقت داشته باشید که در نصب موتورخانه استخر خانگی نیز باید از نوع لوله ها و اتصالات اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین نوع موتورخانه استخر خانگی را نیز مشخص کنید. زمانی که شما میخواهیدموتورخانه استخر خانگی را خریداری کنید به طور قطع باید تعداد دقیق هریک از اتصالات را داشته باشید و همچنین لوله ها را نیز با توجه به پیچ و خم ها انتخاب کنید. در این بخش همچنین نیاز به برآورده دقیق کارشناسانی دارید که در این زمینه فعالیت می کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *