مقالات

راه های جلوگیری از آسیب شیرآلات صنعتی

پیش از اینکه مجبور به تعمیر و یا در برخی از مواقع تعویض شیرآلات صنعتی به دلیل نشتی در بخش‌های مختلف آن‌ها شویم، لازم است تا اقداماتی را برای پیشگیری انجام دهید. روش‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از خرابی و بروز نشتی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. چند نمونه از بهترین روش‌های جلوگیری از بروز این حالت که شما می‌توانید انجام دهید، به شرح زیر هستند.

انتخاب شیر مناسب

شیرآلات صنعتی در انواع و اندازه‌های مختلف و گوناگونی ساخته شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. انتخاب شیر درست از میان گزینه‌های موجود، اهمیت بسیار بالایی دارد. انتخاب نادرست در این راستا و استفاده از شیر در سایز و اندازه نامناسب، یکی از شایع‌ترین دلایل در این زمینه محسوب می‌شود. از این رو شما به راحتی با تهیه شیر مناسب، می‌توانید از نشتی جلوگیری کنید.

تعیین میزان تحمل نشتی

میزان نشتی مجاز در پروژه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و اصلا یکسان نیست. تحمل نشتی و سایر پارامترهای مرتبط در این زمینه با یکدیگر فرق دارند. به صورت کلی استفاده از شیرهای آب بندی شده و بدون نشتی، در انواع پروژه‌ها نمی‌تواند گزینه خوبی باشد. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از راه‌ اندازی سیستم شروع فعالیت، حتما میزان تحمل نشتی را به صورت دقیق مشخص کنید.

بازرسی منظم

همان طور که می‌دانیم نگهداری اصولی از شیرآلات و بازرسی آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی بر روی طول عمر و میزان نشتی اثرگذار است. در صورتی که همه اقدامات و تست‌های مورد نظر را در بازه‌های زمانی مشخصی انجام دهید، تا حد زیادی از نشتی شیرآلات صنعتی جلوگیری خواهید کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا انواع آسیب‌ها و خرابی‌ها را زودتر از موعد تشخیص داده و اقدامات لازم را برای تعمیر آن‌ها انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *