مقالات

شیر صافی چدنی

شیر صافی چدنی

شیر صافی چدنی به منظور جلوگیری از ورود اشیای خارجی به جریان سیال استفاده می‌شود و کار جداسازی اشیا را انجام می‌دهد. در ساخت شیر صافی از توری صافی استفاده می‌شود که باید به صورت دوره‌ای بازبینی و سرویس شود.

جنس و اندازه سوراخ توری و نحوۀ مش‌بندی آن بسته به کاربرد تفاوت دارد. در صنایع مختلف از شکل‌های مختلف شیر صافی استفاده می‌شود که نوع متداول آن معمولا به صورت Y شکل می‌باشد و می‌تواند به صورت افقی یا عمودی نصب شود. از شیر صافی می‌توان قبل از پمپ استفاده و از ورود ذرات بزرگ به پمپ جلوگیری کرد.

تفاوت فیلتر و صافی در سایز ذرات است که جدا می‌کنند؛ عموماً این نوع شیرآلات صافی ذرات را که با چشم قابل رؤیت است را جدا می‌کند و فیلتر برای جداسازی ذرات کوچک‌تر استفاده می‌شود.

 

انواع شیر صافی چدنی

شیرآلات صافی چدنی در انواع مختلف و با توجه به سیال و دمای کاری خطوط قابل انتخاب می‌باشد.

شیرآلات صافی چدنی یکی از پرمصرف‌ترین شیرآلات در سیستم‌های آب‌رسانی و بخار می‌باشد. شیرهای صافی چدنی در فشارهای  Pn10 ، Pn16 ، Pn25  و Pn40  تولید می‌گردد.

 

کاربرد

کاربرد اصلی شیرآلات چدنی صافی برای گرفتن اضافات و ضایعات در سیال مابین دو حالت قرار داده می‌شود، که مناسب برای هر سیال می‌باشد.

این شیرها برای آب خام، آب آشامیدنی، فاضلاب، موتورخانه، روغن و هوای فشرده و تمامی گازهای خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورتی که اقلام مورد نیاز شما در این لیست موجود نمی‌باشد، می‌توانید با تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۷۵۵۴ بخش فروش سایت شیرآلات وگ امید گلستان تماس بگیرید تا قیمت اقلام به شما اعلام شود.

وگ امید گلستان | اولین و بزرگ‌ترین کارخانۀ شیرآلات صنعتی در ایران

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *